272086 logo 3b4aba original 1518434495

Noppies en RADYGO introduceren zwangerschapskleding met stralingwerend materiaal

Speciaal ontwikkeld voor zwangere vrouwen die smart willen omgaan met straling

Lelystad, 12 februari 2018 – Noppies en RADYGO introduceren samen een zwangerschapscollectie met stralingwerend materiaal op het buikgedeelte. De kleding is speciaal ontwikkeld voor zwangere vrouwen die ‘smart’ om willen gaan met straling. Nederlanders krijgen in het dagelijkse leven te maken met een toenemende hoeveelheid straling, doordat smart-technologieën – zoals smartphones, tablets en smart-tv’s – zich razendsnel ontwikkelen. Hoewel op dit moment onderzoek wordt gedaan naar de mogelijke effecten van straling op het lichaam, hoeven zwangere vrouwen niet stil te zitten: de collectie biedt hen de mogelijkheid er bewust mee om te gaan.

Hoe het werkt

Op het eerste gezicht lijken de Noppies x RADYGO-spijkerbroeken, -tops en -jurken niet anders dan andere zwangerschapskledingstukken. Zachte stoffen, comfortabele pasvormen, modieuze modellen. Toch is er een verschil. Het werkende materiaal van deze jurken, tops en elastische taillebanden van de broeken bevat speciale draden die straling helpen tegenhouden. Zwangere vrouwen die deze kleding dragen, gaan zo bewust om met de toenemende straling zonder dat zij in hoeven te leveren op comfort.

Anne-Gien Haan, CEO van Noppies: “Noppies vindt gezondheid en welzijn erg belangrijk en investeert veel in innovatie en duurzaamheid. Naast organische stoffen, ozonwash en het GOTS-keurmerk hebben we daarom nu ook deze materialen met RADYGO-technologie in de collectie opgenomen. Zo helpen we vrouwen zich zorgeloos, comfortabel en stijlvol te kleden tijdens hun zwangerschap. En dragen we tegelijkertijd een steentje bij aan het welzijn van de toekomstige generatie.”

Derck Mekkering, oprichter van RADYGO: “Smart-technologieën zijn niet meer weg te denken uit ons leven. Juist daarom is het goed om hier op een slimme manier mee om te gaan. Ter bescherming tegen de straling in onze dagelijkse leefomgeving ontwikkelde RADYGO materiaal getest door TNO. Noppies heeft dat materiaal verwerkt in haar kleding om deze straling zoveel mogelijk tegen te houden. In tegenstelling tot andere landen worden er in Nederland nog weinig maatregelen genomen. Ik verwacht dat het niet lang zal duren voordat dit ook in Nederland aan de orde van de dag is.”

Smart omgaan met straling

Andere manieren om bewust om te gaan met eventuele toenemende straling, zijn:

272080 infographic 6f2c31 original 1518432628

Over RADYGO

Impact venture RADYGO inspireert mensen en bedrijven om bewust te zijn van elektromagnetische straling, uitgezonden door smartphones en tablets. TNO-gecertificeerde smart designs worden in samenwerking met innovatieve kledingmerken verwerkt tot smartwear: kleding die toegevoegde waarde biedt voor een gezonde levensstijl door straling op vitale lichaamsdelen weg te houden. Op basis van wetenschappelijk onderzoek installeren steeds meer overheden

preventieve maatregelen om (jonge) burgers te beschermen tegen stralingsblootstelling. RADYGO wil met zijn partners een mind shift creëren naar de smart lifestyle: bewust gezond omgaan met mobiele apparatuur, voor jezelf en voor je kind. Kijk voor meer informatie op www.radygo.com.

Over Noppies

Noppies ontwerpt, ontwikkelt en verkoopt zwangerschaps-, baby- en kinderkleding, en home & sleep-producten. Daarnaast heeft het merk ook een verscheidenheid van must-have items en mooie lingerie voor moeders, evenals een speciale lijn voor pasgeborenen en kinderen tot en met zes jaar. Met meer dan tweeduizend verkooppunten in meer dan vijftig landen is Noppies een van de grootste spelers op het gebied van moederschap en kindermode. Op het hoofdkantoor van Noppies in Nederland richt een team van toegewijde ontwerpers zich erop om de meest comfortabele en trendy items te creëren en te ontwikkelen. Altijd met een perfecte pasvorm en hoge kwaliteit. Ga voor meer informatie naar www.noppies.com.

Noot voor de redactie, niet voor publicatie:

Voor beeldmateriaal, klik hier.

Voor meer informatie over Noppies, neem contact op met:

LVTPR

Noëlle van der Vliet / Margaux Smeets / Sophie Konings

Over Nine & Co.

Over NINE & Co.

NINE & Co. is een overkoepelend merk voor een aantal geselecteerde topmerken – kleding, home en sleep – voor zwangere vrouwen en kinderen tot ongeveer acht jaar. Het merk is er voor (toekomstige) moeders die het beste willen voor hun kinderen, een voorliefde hebben voor innovatie en het milieu en de maatschappij hoog in het vaandel hebben staan. Onder andere de merken Noppies, NOP, Queen Mum, Imps & Elfs, Supermom en Alvi behoren tot dit portfolio. Met meer dan duizend verkooppunten in meer dan 52 landen is NINE & Co. een van de grootste spelers op het gebied van moederschap en kindermode. Op het hoofdkantoor in Lelystad, Nederland, richt een team van toegewijde ontwerpers zich erop om de meest comfortabele en trendy items te creëren en te ontwikkelen. Altijd met een perfecte pasvorm en van hoge kwaliteit. Kijk voor meer informatie op www.noppies.com.